Eile tegevuse lõpetanud Cherry Media juhatuse liige Andres Susi ja juhatuse esimees ning tegevjuht Priit Tomp panid kirja kümme õppetundi, mida nad kuue tegevusaasta jooksul kogesid.
- Cherry Media juhatuse liige Andres Susi (vasakult), juhatuse esimees Priit Tomp ja investor Allan Martinson 2011. aastal. Foto: Andres Haabu
1. Ehita ettevõtet pikaajalist visiooni ja strateegiat silmas pidades, mitte kiireks müügiks. Ettevõtte müük on loterii, mis võib juhtuda, aga võib ka mitte.
2. Rahavoog on nagu hapnik, ilma milleta ei saa.
3. Õigel ajal kapitaliseerimata jätmine võib saada pikemas perspektiivis saatuslikuks. Üritad siseneda turgudele ebapiisavate ressurssidega.
4. 8-liikmeline juhatus on produktiivsuse surm. Mitmepealistel pikkadel koosolekutel lepitakse kokku, et järgmine kord lepitakse kokku.
5. Vii iga IT-arendus välja vähemalt MVPni (Minimum Viable Product - sisuliselt toote prototüüp). Nii saad toodet turul testida ja arenduse plaanist ühe ülesande vähemaks.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.